Aș dori să aduc în atenție o situație recentă care ilustrează perfect lipsa de comunicare între instituțiile publice și cetățeni. Se pare că Direcția de Taxe și Impozite Locale Bacău e în plin proces de mutare la Casa Albastră, însă nimeni nu s-a obosit să anunțe publicul că instituția e, la propriu, „cu papornița în spate”. Nu ar fi fost deloc greu să comunice că, în timpul mutării, timp de 1-2 zile, nu se va lucra cu publicul.
Dar, în bunul stil băcăuan, toată lumea a tăcut mâlc, iar noi, cetățenii, am fost plimbați pe drumuri degeaba, căutând ghișee care nici măcar nu mai erau acolo. Din păcate, genul acesta de atitudine ne face să ne simțim ca niște „proști” care bat drumul inutil. Instituțiile publice ar trebui să aibă în vedere interesul cetățeanului și să informeze corect și la timp despre astfel de schimbări.
Un anunț simplu ar fi evitat toată confuzia și neplăcerile.
Poate nu ar fi lipsit de interes ca municipalitatea să își facă un obicei din a anunța acest gen de schimbări și situații, mai ales când ele afectează direct cetățenii. În era digitală, comunicarea eficientă și rapidă este mai accesibilă ca oricând. Printr-o simplă postare pe site-ul Primăriei, pe rețelele de socializare sau chiar prin afișe puse în locurile frecventate de public, oamenii ar putea fi informați la timp și ar evita drumurile inutile
Cu speranța că astfel de situații vor fi gestionate mai bine pe viitor,
Viorica D.