Afişaj rudimentar

A început campania electorală pentru alegerea europarlamentarilor. Televiziunile, radiourile, ziarele fac campanie diferitelor partide şi candidaţi. Multă gălăgie, puţine idei. Pentru a deveni cât mai vizibili, cei desemnaţi şi trecuţi pe liste pot să-şi afişeze siglele, sologanurile şi fotografiile şi pe stradă, cât mai aproape de ochii publicului, în locurile stabilite. M-am uitat prin Bacău, aceeaşi modalitate de afişaj: panouri de tablă pe care fiecare îşi lipeşte afişul din hârtie. Aşa era şi prin 1992, aşa este şi acum. Drept să spun, mă aşteptam la ceva mai elegant, mai durabil. Deja a plouat peste ele, multe sunt rupte de vânt sau de diferiţi „prieteni”. Acum nu se mai poate face nimic, dar, mă gândesc că la toamnă, la anul, poate găsim o nouă formă de afişaj, securizat, cu alte standarde de calitate şi design, pentru a deveni mai atractive. N-am fost eu multe ţări, dar în una am văzut o treabă elegantă, cu elemente de protecţie împotriva intemperiilor, dar şi a distrugerilor. Nu cred că erau foarte scumpe, însă arătau frumos, erau ochioase (luminate), atractive, dădeau un aer de bun gust şi civilizaţie. Am auzit că partidele primesc foarte mulţi bani pentru susţinerea campaniilor electorale, o parte i-ar putea investi în asemenea panouri, alături de administraţiile locale.

Florin Simion