Azi m-am simțit umilit (eram să spun în propria mea Țară)

…Și simțindu-mă umilit,nu am putut răbda și m-am adresat Șefilor și,vă transmit și Dumneavoastră,motivul umilinței mele:
Fac precizarea că,exact,sunt un nostalgic al vremurilor trecute,deoarece constat,că n-a meritat efortul,jertfa moților care au căzut la așa-zisa Revoluție din 1989.Evenimentele de atunci,au fost de fapt,modalitatea grotească de a deschide calea instaurării unor astfel de stari de lucruri pe cvare azi le trăim o parte din noi,care spre nefericirea unora ca și mine,se înscriu conturând adevăratul genocidul pe care imediat după Revoluției,îl fluturau sub nasul fraierilor,oamenii de afaceri,care azi ne râd în nas,că ar fi fost pe timpul dictaturii ceaușiste.Și celor ca mine,cărora nu le place,tot ceea ce azi se ântâmplă,suntem apostrofați de regulă cu aceeași atitudine(nu vă place,faceți loc și mergeți la alții,care de fapt sunt tot de același caracter,ca și ei).Constat cu dezamăgire,de fapt am constatat mai demult,dar lucrurile devin din ce în ce mai evidente,că România nu mai este țara oamenilor simpli,nu mai este țara pe care să o iubesc pentru faptulcă este și a mea,ea aparține celor cu bani care nu se sfiază ci sfidează,o fi vreo boală de acest gen.Deci am scris,încercând să informez pe mai marii unei instituții,pe care nu știu în ce mediu să o încadrez,de Stat,sau Privat…:
“Bună ziua!Chiar dacă deranjează pe cineva,chiar aș vrea să deranjeze,dacă nu știați,va informez că sunt dezamăgit total de serviciile unitații dumneavoastră..Ma numesc Neculaie Ionescu,am 65 de ani,sunt din Bacău,strada Mioritei,bloc 23(0743572684),de profesie inginer(pensionar).Am la Banca Transilvania un card pe care îmi intră lunar pensia și nu am avut probleme de nicio natura,în acest sens.Acesta a fost și argumentul pentru care ,intenționam să îi fac un astfel de card și tatălui meu,Ionescu Neculai ,din localitatea Săucești.Are o vârstă destul de înaintată,de fapt ambii părinți au aproape 90 de ani și de o mai mare perioadă de timp,în principal eu coordonez viața lor zilnică,deci și primirea pensiei de care beneficiază.În data de 25 mai 2020,pe la orele 11 ,cu intenția de a face un cont de card tatălui meu,am trecut pe lângă sediul BT de lângă Catedrală,unde am constatat că este aglomerat,așa că am hotarât să merg la sediul din strada Mioriței,adică puțin mai la deal de blocul unde locuiesc eu.Și acolo însă era aglomerație și nu știu motivul,dar activitatea părea că este strangulată de ceva.La rând,afară erau circa zece persoane,numai pentru operațiuni bancare,dar erau și câțiva pentru bancomate.Am găsit un loc de parcare chiar în fața băncii astfel că am parcat mașina și l-am lăsat pe tata în mașină,astfel ca să-l pot supraveghea și eu m-am încadrat să stau la coada destul de lungă.După mine s-au mai așezat încă vreo cinci,șase cetățeni de diferite vârste.Între timp,au mai intrat doi clienți în bancă și a mai ieșit unul…,apoi au mai intrat doi,care numai ieșeau.Prin geam am observat că toți clienții care erau în interior așteptau și nu mai ieșeau.Au trecut pe puțin 20 minute și așteptam care mai de care ,o explicație,de ce și ce s-a blocat.După vreo alte cincisprezece minute ,nu am mai răbdat și am deschis ușa solicitând o explicație.Nu a fost numai un răspuns,respectiv o reacție,ci toate cucoanele angajate au tăbărât cu indignare.Una dintre angajate,mi-a precizat că BT își rezervă dreptul de a selecta clienții și ca dacă voi continua să deranjez,va sesiza echipa de intervenție.Am asigurat-o că ideia mă mulțumește și la câteva minute după dispariție respectivei angajate a apărut mașina de la AZIA SECURITY(sigur cu Y,așa ca să dea mai bine,mai occidental).Singurul reprezentant venit cu mașina firmei Security,a intrat întâi în bancă, după care a venit înspre mine,întrebând de cel care a îndrăznit să le indispună pe doamne.M-am prezentat,precizând că eu sunt și l-am invitat să privească,lumea care stă ca proasta la poarta gospodăriei,așteptând fără șanse să fie servită,pentru că rândul nu se va mișca nicidecum.Moral a făcut pasul înapoi,invocând stări de lucruri care nu intrezăreau nimic bun,spre rezolvare,mai mult m-a amenințat că va chema Poliția care cu siguranță mă va amenda pentru deranjarea ordinii publice.Ba chiar mi-a sugerat că ar fi bine să merg la altă Bancă,deoarece,in asemenea condiții,nu voi fi servit ,chiar dacă voi sta în continuare la rând.Am stat,am analizat,domnul (paznic)mă urmărea din mașina unde se refugiase,foarte atent la ce se întâmplă.Deoarece am considerat că e mai bine,am renunțat,am luat mașina și am mers la BCR,tot pe strada Mioriței,unde am fost tratat exemplar,problema rezolvându-se în circa 15 minute.Ce ziceți?”

Și,care este problema?…veți spune,dacă apărați(contracost,desigur)interesele acestor Magnați.Este o mare problemă!Ce este mai grav,este faptul că această problemă nu are șanse de rezolvare,în niciun viitor,apropiat,sau depărtat.Starea de lucruri nu este reprezentativă numai pentru sectorul bancar,ci și cel medical,unde am stat la urgență șase ore ,după care am refuzat consultul la care aveam dreptul,pentru că medicul ce urma să ma consulte m-a întîmpinat prin a-mi sugera „sa mai las vrajeala”.Iar dupa ce am facut sesizare la superiori,am primit raspuns ca s-a anchetat si s-a constatat ca nu s-a gresit cu nimic,ba mai mult ca eu am fost vinovat ca nu am avut…rabdare.Deci…care e problema?
Oricui,oriunde,oricand am sesizat astfel de lucruri care genereaza si inseamna umilinta,chiar preotului,mi s-a sugerat aceeasi…rabdare!Dar pana cand?!

Ing.Neculaie Ionescu
Bacau,25.05.2020