Mișcare în aer liber, mai puțină poluare, economie în bugetul personal. Pedalatul rămâne cel mai simplu mijloc de propulsie autonomă inventat de om. Se fac competiții, tururi cicliste cu premii în tricouri galbene și șampanie, de făcut duș. Acum că trebuie să ai asigurare obligatorie când mergi cu trotineta electrică, pe drumurile publice, și acumulatorii se încarcă tot la o priză, să nu reinventăm mersul pe jos. Moineștenii au semnat anul trecut un contract de mai bine de cinci milioane de euro, pentru un proiect privind reamenajarea de trotuare și noi piste rezervate bicicliștilor. Consilierii băcăuani au aprobat și ei înainte de pandemie, un proiect pentru amenajarea a paisprezece kilometri de piste pentru mersul pe două roți. Nu s-a mai amenajat nimic, cu excepția Parcului Cancicov, unde s-a permis iar accesul pentru bicicliști. Și pistele existente, dispersate prin oraș, marcate, sunt fragmentate de tot felul de obstacole. Vorbind de mașini parcate neregulamentar și pietoni care merg în baston, depășiți de tineri cu căști în urechi și ochii în palmă. Era odată un proiect de promovare a mersului pe bicicletă, nu a celor electrice. Anumite facilități și promoții la preț pentru elevi. Sunt eficiente și scutesc mult din tipul petrecut la semafor sau în ambuteiaje. Atenție la cască și vesta reflectorizantă. Mă întreb unde este pista promisă, pentru agrement, care conform proiectului trebuia să înconjoare Insula de Agrement? La câți bani a spălat Bistrița acolo… măcar rămâneam cu ceva.

Gheorghe Arsenie