Deoarece s-au înmulțit dramatic cei care circulă complet ilegal, haotic și periculos cu bicicletele și trotinetele pe trotuare aș dori să știu ce măsuri de aplicare a legilor în vigoare privind circulația bicicletelor și trotinetelor au luat, iau și vor lua factorii de răspundere locali.
M-am săturat să fiu amenințat și aproape lovit de tot soiul de decervelați. Am locuit cinci ani în Germania, și acolo se circula cu bicicleta pe trotuare, dar… Pietonul era sfânt. Nici nu îndrăzneai să te uiti la el. Nu mai zic ca toti biciclistii de pe trotuar, de pe trotuar, nu de pe pista de biciclete, mergeau incet, cu mare grijă, bun-simț s.a.m.d. prioritate absoluta pe trotuar având-o pietonul, desigur.
Mai aplicat.
Aș dori ca factorii de răspundere să lămurească chestiunea (pseudo)pistelor de biciclete din oras.
Dacă dungile alea galbene pe trotuar absolut nesemnalizate ca piste de biciclete și nerespectând vreo reglementare oficiala privind pistele de ciclism sint considerate de Primărie/Consiliu local drept piste autentice/legale/oficiale as dori sa fie semnalizate corespunzator iar Primaria/Consiliul local sa-si asume raspunderea prin asta in cazul in care se vor intampla accidente grave. Totul printr-un act legal/oficial. O HCL, desigur.
Daca Primaria/Consiliul local consideră, cum e si firesc, că respectivele ”piste” nu sint piste de bicicleta as dori să fie dat un comunicat oficial de catre P/Cl, comunicat în care sa se specifice clar ca nu sint piste de ciclism iar circulatia bicicletelor (si trotinetelor) se desfasoara conform legilor existente si in vigoare. Decret/Regulament. Este totul precizat clar în lege.
Ion Popescu