Fotbal sau marketing?

Extraordinar! Echipa României s-a apucat de măturat prin vestiarele de la Euro, deși noi am crezut că s-a dus să joace fotbal! Faptul că a copiat strategia de marketing a altora și faptul că alții sunt atât de naivi încât au pus botul la așa o vrăjeală nu iartă acest comportament. România s-a dus să joace fotbal. Nu a prea jucat. Așa că totul s-a redus la ceva marketing: au făcut curățenie în vestiare, au cântat imnul frumos, s-au îmbrăcat toți cu tricouri galbene… ce să mai… am mers să facem circ, să le arătăm ce cuminți și curați putem fi dacă suntem dresați bine.

Nu spun că e un lucru rău să lăsăm vestiarul curat, dar în contextul în care echipa noastră a eșuat să impresioneze pe teren, acest gest pare mai degrabă o strategie de distragere a atenției. Ar trebui să ne concentrăm pe ceea ce contează cu adevărat în competiții sportive – performanța pe teren. Să nu transformăm fotbalul într-un spectacol de marketing ieftin. Hai să ne păstrăm demnitatea și să ne străduim să ne îmbunătățim jocul, nu să încercăm să câștigăm simpatia prin trucuri de imagine.

Cu respect,
Un cititor dezamăgit