În anul 1902, marele om al urbii băcăuane Radu Porumbaru, patronul fabricii Letea din Bacău, înainta spre aprobarea adunării Consiliului Local Bacău, un proiect prin care să se înfiinţeze la Bacău, tramvai cu tracţiune electrică. Nu a avut nici o şansă, pentru că la gâtul lui s-au aruncat breslele birjarilor din Bacău. Date extrase din presa locală.
De-a lungul timpului au mai existat încercări pentru înfiinţarea tramvaiului la Bacău, tot fără succes.
După marea revoluţie, conducerea de atunci, deşi avea fonduri suficiente şi un proiect îndrăzneţ pentru înfiinţarea trolebuzului la Bacău, nu a fost de acord pentru realizarea lucrărilor.
În presă se zvonea că trolebuzul la Bacău va fi gata până la finele anului 1999 şi va fi cel mai modern din ţară. Se realizaseră două hale unde se dorea funcţionarea unui depou, garaje şi noul sediu al R.A.T.C.. Valoarea construcţiilor până la acea dată au ajuns la 3 miliarde de lei şi lucrările au evoluat până la podul cu lanţuri de pe Calea Moldovei. Primele trolebuze din Bacău se doreau a se circula pe trei rute: Banca Comercială – Gherăeşti, FNC – centru – strada 9 Mai – strada Mioriţei, de unde o rută era pe direcţia CPL, iar alta spre Gară.
Lucrările la trolebuz s-au încheiat brusc. Stâlpii care deja erau implantaţi pentru trolebuz la Bacău, o parte din ei au fost scoşi căpătând alte destinaţii. Aceștia se mai întâlneau după pod la Mărgineni, însă după renovarea a arterei de circulatie, ultimii stâlpi au dispărut.
Fara nici o legătură cu stoparea acestor lucrări, la Bacău, s-au alocat fonduri la iluminatul pe stadionul Municipal Bacău.
În vara anului 2001 are loc lansarea noii nocturne a Stadionului din Bacău. Era una dintre cele mai moderne instalaţii de nocturne din ţară, cu o capacitate a instalaţiei de 1600 de lucşi.
În anul 2003 Stadionul Municipal Bacău primeşte acceptul de a organiza meciuri internaţionale din partea UEFA. O dată cu decăderea fotbalului băcăuan şi datorită faptului că stadionul se prezenta într-o stare avansată de degradare, în anul 2007, acesta se dorea a se demola şi cu el şi instalaţia de nocturnă care de la an la an era tot mai puţin folosită. În locul acestora, conform presei locale, s-a propus realizarea unui proiect imobiliar de tip “City Center” în locul stadionului. Date conform presei bacauane. Acest proiect nu s-a mai realizat.
Astăzi nocturna se prezintă într-o stare de deteriorare, ce zace nefolosită de mult timp, unde ciorile au pus stăpânire pe becuri iar rugina pe încheieturi. Mai nou aceasta a devenit şi nefuncţională după ce a fost prădată de hoţi la începutul anului 2013. Băieții veseli au tăiat 100 de bucăţi de cablu din cupru de alimentare cu energie electrică. Nu se ştie nici astăzi dacă nocturna a fost reparată sau lăsată aşa.
Tot în anul 2013, conform presei locale, proiectul de modernizare a stadionului începuseră. Am sperat ca şi nocturna, cândva cea mai modernă din ţară să fie recondiţionată la nivelul aşteptat. Astăzi seamana la încheieturi cu Turnul Eiffel.
Oare modernzarea s-a terminat !
Ce se va întâmpla, cu mândria municipalității (nocturna) și cu ruina (stadionul), din centrul orașului Bacău!
Stelian Cartacuzencu