O radiografie a campaniilor electorale

Pentru o scurtă perioadă de timp,toți bugetarii au tras tare pentru a primi de la guvern mariri salariale,simțind slăbiciunea guvernului in an electoral.O dată la 4..5 ani se readuc în spațiul public teme de altfel ignorate în ultimii 34ani:Problema apei potabile la sate, depopularii ,a canalizării,drumurilor moderne și autostrăzilor și ni se promite marea cu sarea.Dupa ce ca ne au mărit taxele și impozitele și vor urma altele de la anul ,mai vor încă un mandat.Asistam la o cursă nebună a primarilor in a construi piste de biciclete(ce pot fi folosite maxim 100 zile din 365)tot felul de arbuști ornamentali etc,locuri de joacă,tot felul de stadioane înghit sume imense…se scurg sume ametitoare…toate își au rolul lor,dar vrem să devansam Olanda?Trebuie să fie si o acceptare a populației ,sa si ai tineri carora sa le si placa sa pedaleze,să si fie folosite acele piste sau acele locuri de joacă. Am asistat la cea mai proastă campanie post-decembristă,fără o dezbatere publică între candidați,ale căror programe sunt doar niște generalități,care oricum nu sunt realizabile nici 20%,candidati slabi,ca de altfel toată clasa politică românească.Ultimele alegeri s au câștigat doar prin a alege raul cel mai mic,sau exploatând o anumită emoție și fructificand o nemulțumire si empatizand cu aceștia.Basescu cu celebrele sale lacrimi”Draga Stolo”,celebra palmă dată copilului,care a fost musamalizata de celebrul pixel fals,presupusa întâlnire a lui Geoană cu Sorin Ovidiu Vântu și exploatarea temei “mogulilor”,exploatarea dorinței românilor și escaladarea rezultatelor unui referendum pentru a limita la 300 numărul parlamentarilor si celebra fraza”De ce le e frica nu scapă!,care nici astăzi nu se aplică.Iohannjs a exploatat renumele german de “lucrul bine făcut”,si a celebrei sintagme”Pas cu pas”si “marea reforma a educației “care nu a mai venit,ba a si scăzut calitate învățământului .Empatizarea cu diaspora care a fost împiedicată să si exprime voturile,si exploatarea la maxim a acestui subiect in scop electoral,majoritatea alegerilor au fost câștigate prin manipularea maselor și exploatarea diferitelor emoții și defăimarea contra candidatului.Nu avem un plan de țară,un orizont de timp rezonabil in indeplinirea unor obiective strategice.Pana și intrarea în Schengen a fost mai mult o fumigena,teoretic am intrat,dar practic 80%din comerț si din transport este terestru.Din pacate nici pana la această dată nu stim candidații la prezidențiale,dar probabil se va exploda din nou o emoție colectivă,iar politicianul mai abil va câștiga.Pacat ca romanii au o memorie cam scurtă si uită repede ce au invatat din lecțiile trecutului..

I.G.