Scria cineva zilele trecute la rubrica „Bacăul vorbește” că nu se mai uită la televizor pentru că pe canalele de știri se dau numai informații aiurea pe care nu știi dacă să le crezi sau nu. Tot de televiziuni vreau să vă spun și eu, dar din alt punct de vedere. De obicei, când urmărim o emisiune sau un film și încep reclamele, mai dăm și pe alte posturi, să vedem ce mai e prin altă parte. Am avut totuși curiozitatea să urmăresc un calup publicitar la una dintre cele mai bune canale de televiziune comerciale. Ce să vezi? 10 spoturi publicitare, toate la medicamente sau din domeniul sănătății. Asta m-a făcut cumva curios. Am așteptat următorul calup publicitar. Nouă spoturi dintre care doar două erau la altceva, șapte fiind din nou despre medicamente. Mi s-a încrețit pielea pe mine când m-am gândit de ce sunt atât de multe reclame la medicamente. Nu cred că se difuzează așa, în dorul lelii și că o undă de adevăr există pe acolo. Înțeleg că producătorii trebuie să-și promoveze produsele, dar dincolo de toate acestea, îmi dau seama că suntem o nație de bolnavi. Altfel nu ne-ar trebui atâtea reclame, așa cum nu am avea nevoie de atâtea lanțuri de farmacii. Nu cred că este stradă să nu aibă măcar una. Dar deja intrăm pe alt tărâm și chiar nu vreau să deranjăm pe nimeni. Ci doar să picăm puțin pe gânduri. Poate ne ajută…
Sergiu Stolniceanu