Ştim cu toţii că publicitatea stradală are cea mai mare priză la public. La fel de bine ştim că şi ea se face respectând nişte reguli şi nu tocmai oricum şi oriunde. Cu toate acestea, întâlnim frecvent situaţii neautorizate de nimeni, în care, diverse persoane încearcă să-şi vândă mai bine marfa.
Şi dacă tot am făcut această mică introducere în subiect, vreau să vă vorbesc despre iniţiativa deloc lăudabilă a unui personaj, care, din dorinţa de a fi cât mai vizibil pe stradă şi-a postat reclama fix în mijlocul unui indicator care semnalizează „oprirea interzisă”.
Aşa că omul, şi-a scris frumos reclama la calculator, a investit într-o folie şi o bandă scotch şi a plasat asftel de anunţuri în câteva puncte strategice. Unul dintre ele este staţia maxi-taxi, din incinta Kaufland, loc în care oamenii aşteaptă maşina pentru a merge în Şerbăneşti sau Săuceşti.
Locuind în zonă, mă confrunt zilnic cu aglomeraţia din jurul supermarket-ului şi tocmai de astfel de reclame nu duceam lipsă. Sunt şofer şi cunosc reglementările în materie de circulaţie din zonă, însă, sunt destui care se fac că nu văd indicatoarele şi îşi lasă maşinile la voia întâmplării.
Pentru ei, acoperirea indicatoarelor cu reclame ar putea fi o scuză bună dacă se întâlnesc cu vreo patrulă de poliţie, însă, cel care a lipit conştiincios afişul, nu are nicio scuză. Omul poate fi găsit uşor şi tras la răspundere, pentru că şi-a lăsat numărul de telefon pe foaia cu pricina. Poate o amendă consistentă îl va civiliza, nu credeţi?
Iustin Brebu