De ce mai există Agentie de Protectie a Consumatorului…?!

Pe vremuri…(a se înțelege regimul comunist),exista la fiecare unitate de orice fel(în special cele comerciale),o condica de sugestii și reclamații.Ba,mai era și o comisie de control muncitoresc și,fără a exagera(cel puțin personal am constatat asta)cei reclamați,aveau de suportat cu adevărat rigorile legilor.
Cum pot să confirm ideia că respectivele timpuri erau totalitare(pentru că ne simțeam ca niște sclavi),când vedem și constatăm haosul social în care azi trăim…
Deunăzi,(dar nu pentru prima oară),am apelat la Autoritatea Județeană pentru Protecția Consumatorului Bacău,în urma unei TEPE din partea comerțului ONLINE.Inițial am încercat rezolvarea personal,a situației create,în direct contact cu furnizorul produselor.
Furnizorul nu a mai rasuns la telefoane,astfel ca am apelat(de fapt precizez că am făcut imprudența de a apela),cerând ajutorul Autorității,care cică ar avea cel puțin intenția de a proteja consumatorul…FALS!Sesizarea(reclamația)am făcut-o tot Online și pentru că răspunsul a întîrziat,am mers personal la AJPC Bacău.Acolo,o doamnă angajată mi-a atras atenția că că momentan nu lucrează cu publicul(cred că din cauza restricțiilor COVID) și mi-a sugerat să spun tot ce mă doare pe e-mail.
La scurt timp am primit și răspunsul care!!!mă scotea vinovat pentru că nu am verificat produsul la primirea coletului,lucru care oricine știe se plătește.Rețineți însă că de obicei nu se verifică la nicio primire,niciun colet.Și chiar dacă ai verifica,nu se pune problema unei posibile returnări de produs,pe loc!
Am uitat să precizez faptul că,respectiva angajată de la AJPC,a făcut mentiunea că mai sunt doar trei angajați…Oare or fi angajati pe criterii politice?…

Chiar dacă vă obosesc,am să vă povestesc pățania mea,astfel ca și ceilalți care n-au pățit-o încă,să n-o pățească în viitor.
De ce să nu recunosc,sunt un înpătimit al internetului.Sunt de asemenea client vechi și în general mulțumit de comerțul pe internet.Doar că am luat ceva țepe ,în acest comerț,foarte greu de controlat ,dar mai ales de anticipat.
Cum sufletul comerțului este publicitatea,trec mereu în revistă promoții,oferte speciale etc afișate cu sau fără prea multă corectitudine…
Ei bine,m-am lăsat amețit de oferta tentantă a unui pieptăn electric pentru deratizat,animale de companie.Cândva,demult,am luat o păcăleală grozavă,de câteva sute de lei,cu niște ochelari pentru condus pe timp de ceață și noapte.Fiind pățit,am cumpănit ,dar am zis că merită încercat(oner busines asta caută,fraieri!).Pieptănul avea efect de distrugere a insectelor(purici,căpușe etc)cu un șoc electric produs de un dispozitiv alimentat cu două baterii R6.
Am comandat trei astfel de pieptene.Am contactat telefonic furnizorul și i-am atenționat că nu vreau să am neplăceri și am fost pe deplin asigurat de seriozitate din partea lor.Am primit coletul ,am achitat integral suma,dar surpriză,la desfacerea elementelor(produselor),care recunosc arătau ca fiind piptene,la încercarea de a căuta dispozitivul de amplasare a bateriilor,am constatat că erau niște jucării,fără a fi dotate cu dispozitivele electrice.Am telefonat la firma furnizoare și foarte calm,am fost invitat să returnez produsele…pe banii mei!Aveau pe site și o procedură pentru retur,cu toate precizarile necesare.Procedură pe care nu au respectat-o deloc.Așa cum fac și politicienii,de fapt!
Pentru că am considerat-o înșelăciune,am apelat la ajutorul AJPC-Director Adrian Roșca(parcă așa îi zice) dar am făcut și plângere penală la IPJ Ilfov-punct de lucru Dobroiești,localitatea unde își are sediul Firma…
Am fost surprins de corectitudinea ,dar și promptitudinea IPJ Ilfov.Ceea ce nu pot spune de atitudinea Autorității Pentru Protecția Consumatorului Bacău.
Chestia că,între timp am returnat produsele(pe banii mei) și deși am primit confirmarea de primire de către firma furnizoare și am îndeplinit și tot ce mi s-a cerut,nici după termenul maxim precizat de chiar firma furnizoare(14 zile),nu am primit înapoi niciun CHIOR!

În concluzie,vreau să rețineți ,în legătură cu comerțul ONLINE,între multele aspecte și pe acestea:
-analizați de cel puțin zece ori și cât mai la distanță,ofertele din publicitatea pe internet.
-solicitatți,întâi date (tot pe internet )despre firmele ce fac acele oferte.
-chiar dacă sunteți tentați,nu vă hazardați în a comanda produse cu nemiluita.
-înainte de a face comanda,telefonați la firma furnizoare și solicitați amănunte,dar în cele din urmă cereți numele celui(celei)cu care ați discutat telefonic.
-nu vă așteptați la prea multă seroiozitate din partea furnizorului.
-…și cu atât mai mult de la faptul că veți fi protejat,înțeles,sau rezolvat de Autoritatea Pentru Protecția Consumatorului.

Dumnezeu să vă păzească de răi…și de rele!

Nicolaie Ionescu
Bacău,31.08.2021