Pe aici nu se trece! Atunci pe unde?

Acum două săptămâni, după ani de zile în care nu s-a făcut nicio îmbunătățire în zona gării, câțiva lucrători din cadrul CFR au început să monteze garduri de fier, îngrădind astfel terenul viran din spatele gării. Până aici nimic ieșit din comun. Doar că într-o dimineață s-a marcat printr-o bandă galbenă interdicția de a mai trece liniile ferate. Astfel, locuitorii din CFR au rămas fără nicio cale decentă de acces spre oraș.

E adevărat că a fost deschis pasajul subteran care trece chiar pe sub gară, însă condițiile pe care oamenii sunt obligați să le suporte sunt groaznice. Tot pasajul este prost luminat și insalubru. Este curent, mirosul este îngrozitor și nu există nimeni care să garanteze o trecere sigură pe acolo, întrucât cei doi agenți de securitate îți fac rar apariția prin subteran, preferând (evident) să stea afară, pe peron. Accesul prin pasaj se face în intervalul orar 6-22. Și în restul timpului? Există oameni care vin de la serviciu mult mai târziu de ora 22 și oameni care, din diverse motive, merg cu trenul mai devreme de ora 6. Așadar, această soluție a pasajului subteran nu este numai un eșec, ci și o bătaie de joc autentică.

Mințile luminate care au decis închiderea principalei căi de acces s-au gândit probabil că oamenii vor traversa pe pasarelă. Doar că urcarea pe pasarelă dinspre cartier se face printr-un loc plin de gunoaie, cu un ridicat risc de accidente rutiere și din nou, fără nicio asigurare a siguranței trecerii. Nu mai spun că oamenilor în vârstă le este foarte greu să traverseze sau că atunci când cineva are bagaj este absurd să-i pretinzi să urce atâtea scări când ar putea trece linia ferată direct și firesc ca până acum.

Mai există o singură cale de trecere, tot plină de pericole, unde fetele întreprinzătoare ale cartierului și-au făcut un cuibușor de unde mai lipsește doar felinarul roșu. Inutil să explic de ce nu se poate trece pe acolo.

Nu aș fi scris acest articol dacă în această dimineață marele apărător al cetățenilor fără apărare, agentul de securitate, nu s-ar fi luat de mine pentru că am ales să traversez linia ferată ca înainte de închiderea trecerii. Menționez că sunt aproape 13 de când nu a mai fost vreun cetățean implicat într-un accident feroviar, deci această decizie subită mi se pare o formă de masca niște afaceri/interese dubioase.

Ar fi decent ca Primăria, respectiv conducerea CFR să argumenteze această situație și eventual, să propună o cale de trecere decentă. Dar cum știu că, în dulcele stil clasic, nu se va rezolva absolut nimic, se pare că locuitorii din CFR vor fi nevoiți să învețe să zboare pentru a ajunge în oraș. Ce să-i faci, situațiile absurde, cer măsuri absurde!

Ștefana Bostan