Cand s-a facut proiectul de reabilitare a Pasajului Letea (Pasajului Narcisa), acestea prevedea nu numai refacerea carosabilului, de care era mare nevoie, ci si construirea unui pietonal de 3 metri latime pe partea de Vest a orasului, de care era de asemenea mare nevoie.
Binenteles ca acesta din urma nu s-a mai facut, iar pietonii sunt nevoiti sa aleaga dintre un pasaj subteran de care iti este frica sa te apropii, daramite sa il traversezi sau de a trece liniile ferate pe unde pot, pentru ca nu exista nici macar un loc amenajat la nivel de cale ferata si semnalizat corespunzator.
Da, se pare ca dosarul reabilitarii Pasajului Letea este la DNA si din cauza neefectuarii acestui pietonal de la final de proiect. Dar pana cand se va lamuri acest dosar si vor dura probabil ani buni de judecata, noi, bacauanii, care avem de tranzitat cartierele Narcisa-Orizont si Orizont-Narcisa, va trebui sa ne chinuim printre liniile ferate si printre trenuri, chiar daca avem pe langa noi copii in carucioare sau multe bagaje.
Pietonul Letea este o mare necesitate pentru orasul Bacau, la fel cum este si pietonalul de pe Bistrita, care face legatara dintre cartierul Serbanesti si orasul Bacau. Numai ca avem pietonal pe Bistrita, dar nu avem pietonal pe Letea. Va dati seama ca de cand s-a luat masura in 1993 sa se lateasca carosabilul de la 12 metri la 14 metri pe Pasajul Letea, dandu-i la o parte efectiv pe pietoni de pe pod, nimeni nu s-a mai gandit la pietonul de rand?
Constantin Hriban