Ma tot gandesc de ceva vreme la faptul ca municipiul Bacau are o retea de transport public ce necesita o atentie mai mare din partea autoritatilor locale. Pe langa faptul ca cele mai multe linii interne de autobuz se “inghesuie” pe traseul “Piata Centrala – FNC”, sunt multe cartiere din oras care nu sunt legate in nici un fel de urbea in care locuim. Se tot vorbese despre cartierul Izvoare ca fiind o zona “defavorizata” a municipiului, dar nici macar nu mai exista o linie de transport care sa lege cartierul respectiv de orice alta zona a orasului. Practic locuitorii din Izvoare sunt izolati, fara a avea acces la alte “obiective” importante ale orasului: piata centrala, gara, aeroport, spital, policlinica etc.
Sunt sigur ca unele modificari pot fi aduse fara a fi necesare investitii majore, cum ar fi de pilda, modificarea liniei 17 pe sensul FNC – Piata Centrala – Mioritei – Gara, prin adaugarea a 2 noi statii de autobuz pe traseu (Baia Publica si Vadul Bistritei).
Micul ocol pe la autogara ar lega mult mai bine autogara de gara, in ambele sensuri si ar putea contribui la descongestionarea zonei de la Liceul Economic, in sensul in care elevii navetisti din comunele invecinate ar putea cobori in statia de la Baia Publica, sau ar fi mult mai aproape de autogara (prin statia de pe Vadul Bistritei). De asemenea, o alta interesanta si importanta modificare s-ar referi la linia 14, in sensul stabilirii unei frecvente clare de 30 de minute intre plecarile autobuzelor de la capatul liniei, si poate chiar prelungirea timpului in care autobuzele circula (toata ziua, nu doar intre anumite intervale orare). In acelasi context, pe aceasta linie pot fi adaugate cel putin 2 statii, macar in sensul GARA – FNC, 1 in pe strada Letea si 1 sub pasarela de la Narcisa, unde de altfel opresc autobuzele care pleaca din autogara.
Altfel, nu exista nici o linie care sa deserveasca locuitorii din cartierul Milcov spre zona Centrala, nu e legat cartierul Nord de gara sau autogara , doua obiective importante ale orasului, si revine in discutie evident, legarea Cartierului CFR de oras.
Poate anul 2018 aduce in discutie si transportul public din municipiul Bacau, pentru care se pot gasi desigur, solutii viabile, fara costuri semnificative si care mai ales, sa contribuie la cresterea calitatii vietii in municipiu.