În ultima vreme am văzut în paginile ziarului „Deșteptarea” mai multe cazuri în care mașinile au luat foc în trafic. Am aflat la vremea respectivă că principala cauză a izbucnirii incendiilor la bord sau la motor ar fi un scurtcircuit electric.
Zilele acestea mi-a fost dat să văd cum o altă mașină a fost distrusă de foc, flacăra fiind atât de puternică încât a topit capota autoturismului. Mașina înmatriculată în Bulgaria avea volan pe dreapta și cel mai probabil fusese cumpărată în regim second-hand.
Partea din față a mașinii era cea mai afectată și cred că de sub capotă nu mai poate fi folosit nimic din partea electrică. Imaginea mașinii arse atrage atenția tuturor trecătorilor și șoferilor care trec pe strada Mioriței, în dreptul sensului giratoriu de la podul Mărgineni, pe partea dreaptă, spre Vamă. Cel mai probabil, șoferul și pompierii s-au mișcat repede, stingând focul și limitând astfel extinderea flăcărilor la interiorul mașinii. Metalul topit, parbrizul făcut praf din cauza căldurii și motorul căscat sub capote topită te fac să-ți pui o serie de întrebări legate de astfel de cazuri.
Cred că o mai mare grijă a șoferilor față de mașină i-ar scăpa pe mulți de astfel de traume în trafic. Nu mai spun de faptul că ITP-ul se dă mult prea ușor acum, iar toate rablele Europei ajung la noi, pentru că țara noastră nu a impus o limită “de vârstă” pentru mașinile aduse din alte țări. Și uite așa, pe fondul uzurii tehnice și morale se întâmplă atâtea nenorociri, de la incendii în trafic și până la accidente mortale, pentru că multe mașini aduse de afară nu sunt sigure.
Feli Fulger