Comparand preturile din magazinele Profi mi-am dat seama ca acestia au o strategie de vanzare buna, dar la ochii lumii. Locuiesc intr-un cartier predestinat sa aiba un magazin Profi la doi pasi. La inceputul inceputurilor preturile erau foarte mari, aproape ca intrecea orice magazin din zona la categoria aceasta.
Cu mic cu mare, chiar daca preturile erau marisoare fata de aprozarul din partea opusa, oamenii ieseau cu diferite produse, era ca un fel de hyper-market. Ei, dupa asta oamenii s-au obisnuit, au vazut ca sunt preturi mari, n-au mai indraznit sa intre acolo. Dupa patanie au fost micsorate preturile, au devenit cu 20-30% mai ieftine.
Am vorbit despre super-marketul Profi, situat in cartier, dar stiu ca mai este unul in centrul Bacaului, pe langa Orange. Iata o prima strategie de marketing. Iti instalezi cortul in mijlocul orasului, pui la vanzare produse ce la Profi-ul de cartier sunt cu jumatate din pret mai ieftine si i-ai fraierit pe prosti. Ca na, in centru’ sunt mai bogati oamenii, dar nici cartierul de care va vorbeam nu este un cartier de zona III-IV. Dar nu stiu de ce sunt atat de revoltat, sefu isi permite. Ca de n-ar fi atat de scumpe produsele nu ar mai avea de unde sa plateasca chiria.