Poveste din invatamantul romanesc

Scoala pentru care am candidat la concursul de directori sta sprijinita in barne de lemn de patru ani de zile. Incurajata de cuvintele ministrului educatiei, ca sa participe profesorii la concurs, ca va fi un concurs corect, am vrut sa fac pentru scoala unde am invatat primele clase ceea ce mi-am dorit inca de cand invatam pe bancile ei vechi: un ansamblu folcloric de cantece si dansuri, cosuri de basket in curtea scolii, spatii de joaca pentru copiii de gradinita si multe altele.

Doream sa pot aplica pentru prima data ce am fost invatata la Masteratul Management Educational Preuniversitar, Facultatea de Stiinte ale Educatiei, Universitatea din Pitesti. Pentru activitatea mea la catedra am fost distinsa cu gradatie de merit, in conditiile in care elevii din mediul rural nu au oportunitatile celor din mediul urban, nu au internet si activitatea principala acasa este agricultura, asta in situatia in care parintii nu sunt plecati in strainatate.

M-am inscris din greu pe o platforma, care se bloca mereu si trebuia sa o iau de la inceput, dar deja gandul din suflet de a putea sa fac din scoala de acasa o scoala asa cum visam de la 6 ani, cand bunica imi dadea dictare sa nu mai fac nicio greseala la cea data de invatator si tot bunica mi-a insuflat sa fiu dascalita.

Acum cand vad din curtea scolii cimitirul in care este ingropata, nu simt decat durerea unui gand hotesc ca va trebui sa parasesc osemintele bunilor mei si sa plec in strainatate, fiind doctor in stiinte, iar plecarea va fi impreuna cu cele doua surori ale mele, care sunt medici, doctoranzi, cu doua facultati, specializari, caci in tara mama nu sunt decat bete in roti si concursuri cu dedicatie.

Am promovat proba scrisa la acest concurs, iar la proba de analiza a CV-ului am fost umilita si respinsa. Am absolvit doua masterate, iar Masteratul Management Educational Preuniversitar, Facultatea de Stiinte ale Educatiei, Universitatea din Pitesti A FOST PUNCTAT CU 0 puncte. De trei ori mi s-a dat un punctaj de catre comisie, respectiv 8,75; 7,25, iar a treia oara 6,75, ca sa fie sub 7, sa fiu respinsa la o proba unde nu se face contestatie.

Coordonatoarea comisiei nu mi-a punctat diplomele de absolvire a activitatilor proiectelor europene pe motiv ca nu sunt diplome de participare, in opinia dansei absolvirea nu presupune si participare. Nu a punctat participarea la Simpozioane Internationale, contrar notei telefonice date in urma lamuririlor ministerului referitoare la evaluarea CV-ului si nu numai.

Inscrierea a fost facuta cu o luna inaintea evaluarii CV-ului si nu am mai gasit inscrisuri de coordonare si desfasurare activitati ale unor proiecte precizate si-n scrisoarea de intentie, din cauza unei PLATFORME ELECTRONICE CU PROBLEME.

Au ramas inscrisuri suficiente, care sa puncteze cerintele din metodologie, dar e obiceiul sa se scada si daca puteam arata toate cele peste 500 pagini din dosarul personal, in original sau certificate conform cu originalul, ar fi scazut pana s-ar fi saturat.

Sunt multe de spus, in concluzie, umilinta adusa unui profesor – doctor in stiinte, absolvent a 2 masterate, care va trebui sa puna in rama diploma Masteratului Management Educational si sa o atarne doar ca tablou in perete, licentiata cu studii de lunga durata, zi, cu bursa (doar doua studente am fost integraliste 4 ani), absolventa de Liceu Pedagogic cu durata de 5 ani, olimpica la 5 materii concomitent – va fi probabil biletul de plecare in strainatate unde sa se bucure alti elevi si pacienti.

Violeta